fredag 20. november 2009

En slange, en fisk og en engel ringer førjulstiden inn!

Julelysene er kommet opp i gågaten på Nesttun og jeg måtte stoppe opp for å telle uker til julaften!! Førjulstiden kommer like brått på meg hvert eneste år, enda jeg hvert år bestemmer meg for å være ekstra super duper tidlig ute med gavekjøp og forberedelser til høytid og fest. Men, det skal være sagt - esken med julepynt er ikke så langt unna og jeg skal være klar jeg til første søndag i advent. Etter noen år i et veletablert boligfelt har jeg blitt påvirket til å pynte med stjerner og lys i alle vindu. Riktignok med en turkis og brun stjerne som ser ut som en lysende slange som har kveilet seg opp i vinduet mitt! 

I år har jeg tenkt å la slangen få selskap av en fisk muligens, eller en engel.


Foto:helenasrom.no


 Foto:helenasrom.no

Figurene er laget av helt blank akryl og er alldeles nydelig i seg selv. Når man slår på LEDlyset, er det ekstra gøy for de små. Helena ble helt forhekset av Maiko-uroen som hun fikk. Den ser ut som en liten japansk Kokeshidukke på ca. 7 cm.

 
Foto:ThinkGadget
Jeg må innrømme en svak forkjærlighet for engler når jeg pynter til jul. Ikke eteriske engler, men mer hverdagsengler eller en liten putti gjør meg glad i mørketiden nå før jul. Det blir nok til at en akrylengel fra ThinkGadget lurer seg opp i et vindu i år.
 

  Foto:ThinkGadget
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...