mandag 14. mars 2011

Hukommelse som en elefant!

Det hadde jammen vært noe - 
huske på alltingen og til rett tid!
Jeg husker på alt mulig rart som f.eks.
når George Michael har bursdag,
(født 25.juni 1963 i London. I 1994 gikk jeg gatelangs i Hampstead
for å se om jeg fant huset hans.(Jeg var Au-pair i nabolaget, bare
for å presisere!) Jeg er ganske så sikker på at jeg så han
i en bil i et lyskryss engang jeg kjørte forbi i bussen. )

når Storbritannia vant Melodi Grand Prix
med "Making your mind up" og
skjørtene falt av!
(Dette skjørtefallet gjorde mer inntrykk enn
når den svenske konferansierdamen mistet sitt.
Jeg har desverre glemt hva hun heter..... Er ikke sikker
på om det var i samme Grand Prixen engang....men pyttsann!)

 Trykk på tre - elefanter. 149.-
Jeg husket også veldig tydelig at Lillebror skulle på
helsestasjonen kl.08.30 og vi spurtet ned bakkene på isen - 
litt vel nydusjet i kulden. 
Det var altså 08.30 i morgen og ikke i dag!
Stakkar Lillebroren som ble så sinna når jeg vekket han
midt i go´luren. 
Og stakkar Lillebroren som må gjennom det samme i morgen! 

Klokke i bambus - elefant. 369.-

Jeg har investert i en sånn kjekk kalender som 
henger på veggen slik at jeg ser den hele tiden.
Der blir alt av viktige hendelser notert, det er iallefall
meningen.
For jeg glemmer jo selvfølgelig å notere ned
alt vi skal huske av bursdager og møter 
og helsestasjonsbesøk osv. 
 Det blir gjerne notert sånn i etterkant.....
(Jeg sender SMSer til Seniorsjefassistenten min hvis jeg skal
huske noe superviktig- sånn at han også kan glemme det;-)
Da er vi to som har glemt og det føles mye bedre.)


Papirdyr-Safari 129.- 
 
Jeg har sjekket med min venninne Legen og hun forsikrer
meg om at det er helt normalt med tykk ammetåke i åresvis.
Jeg var en smule bekymret her når jeg leste i Dagbladet
"10 tegn på Demens og Alzheimer."
Jeg synes jeg hadde vel mange punkter jeg kunne krysse av.
For helt typisk er korttidshukommelsen fullstendig borte,
men jeg husker barndommen min som den var i går.
(Og det vet vi jo alle at det var den jo slettes ikke!;-)


Så det hadde jo vært toppers med hukommelse som en elefant
og like tykkhudet også kanskje;-)
(Jeg har hørt rykter om at en elefant er gravid i rundt 2 år, så
helt problemløst er det ikke å være elefant. )

Wallstickers: 3 elefanter på tur 329.-
 
Men noe som må være digg med å være elefant,
er å kunne drikke med nesen!
Jeg får åndenøden og littegranne panikken av å få vann i nesen.
Tenk så gøy å kunne ta seg et realt magadrag i bassenget for så å sprute 
på alle og hvermansen og badevakten.

(Man må jo sprute det ut igjen, ellers blir det jo som å 
puste under vann og da er man jo stort sett en fisk.
Eller havfrue! Sistnevnte er utvilsomt min favoritt av de to,
jeg vil heller fremstilles som en farlig forlokkende havfrue som 
synger serenader til gamle sjøulker (les Kaptein Jack Sparrow),
fremfor en torsk med lakselus.)


Så velkommen til Helenas rom for en Elefantastisk netthandel!














2 kommentarer:

  1. Så utrolig sjarmerende innlegg!Sitter igjen med et kjempe smil!*smil*

    Ønsker deg en flott kveld!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...